• سه شنبه ٧ آذر ١٤٠٢-١٠:١٠
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٨٠٠٥
نجفی تذکر داد:2-196

مرکز ارتباطات شهرداری در خصوص نقش شهرداری در آلودگی هوا شفاف سازی کند

سوده نجفی، عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران درخصوص ضرورت شفاف سازی عوامل آلودگی هوای تهران و نقش شهرداری تهران و سایر نهادها و سازمانهای مسئول کیفیت هوا تذکر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران، سوده نجفی، عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران در یکصد و نود و ششمین جلسه شورای شهر، با تبریک هفته بسیج اظهار داشت: ایران اسلامی به پشتوانه این یادگار با ارزش امام خمینی(ره) دستاوردها و خدمات زیادی به ویژه مناطق محروم در قالب گروه های جهادی داشته که به راستی امید ملت ایران در مناطق محروم است.
وی در تذکری در خصوص عوامل آلودگی هوای تهران گفت: هفته گذشته رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست در مصاحبه ای اعلام کردند که "نمی‌توانم قول بدهم در زمستان مازوت‌سوزی نداشته باشیم" که این اظهار نظر نشان دهنده مازوت سوزی و به طبع آن آلودگی هوا می باشد. همین که سازمان حفاظت از محیط زیست این موضوع را اعلام کرد گامی مثبت در خصوص شفاف سازی آلودگی هوا می باشد. 
رئیس کمیته سلامت شورای اسلامی شهر تهران افزود: اما آقای سلاجقه وظایف شما در این خصوص چه می شود؟ اجرای قانون هوای پاک چه می شود؟ این اظهارات بیشتر شانه خالی کردن از اجرای قانون و وظیفه و ماموریت اصلی سازمان محیط زیست است. وقتی رئیس سازمانی که متولی اصلی اجرای قانون هوای پاک در کشور است؛ نسبت به موضوع آلودگی هوا چنین عنوان می کند، از سایر نهادها چه انتظاری می رود تا در این خصوص همکاری و مساعدت لازم را داشته باشند.
سوده نجفی گفت: شهروندان بدانند که یکی از دلایل آلودگی هوای شهر تهران در 6 ماه دوم سال مازوت سوزی و موارد اینگونه می باشد. اما متأسفانه به دلیل عملکرد بد شهرداری تهران به ویژه مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی در تبیین این موضوع اولین نهادی که در این روزهای آلودگی هوا مورد انتقاد است مدیریت شهری می باشد و شهروندان خواستار حل این موضوع از سوی مدیریت شهری هستند.
وی تأکید کرد: بنده به عنوان نماینده مردم شریف تهران، ری و تجریش در شورای اسلامی شهر از سازمان حفاظت از محیط زیست می خواهم به وظایف خود در قانون هوای پاک عمل کند و به صورت شفاف نهادها و دستگاه هایی که از اجرای این قانون استنکاف می کنند را اعلام و به مراجعه قضایی معرفی نماید. سلامت شهروندان برای ما مهم است و در این خصوص هیچ چشم پوشی و مساحمه ای قابل قبول نیست.
عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به افزایش مالیات حقوق کارکنان شهرداری تهران گفت: مالیات بر حقوق کارکنان شهرداری تهران ماه گذشته افزایش داشته که در این راستا تذکری با امضای اعضای محترم شورا به اطلاع شهردار رسید که خوشبختانه با پیگیری های صورت گرفته این مبلغ عصر روز یکشنبه به حساب کارکنان عودت داده شد که لازم می دانم از شهرداری تشکر کنم.
وی در پایان گفت: کارمندان شهرداری به دنبال اجرای مصوبه ترمیم حقوق خود هستند و در این راستا گویا استفساریه ای نیز صورت گرفته که بر اجرای این مصوبه تاکید شده است لذا از شهرداری می‌خواهم نسبت به اجرای این موضوع اقدام کنند.

 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: